How to Apply an Entrepreneurial Mindset in Corporations
Sahar Hashemi zette samen met haar broer in 1995 de eerste Amerikaanse stijl koffiebar in Groot-Brittannië op: Coffee Republic. Met succes. Van start-up tot serieuze organisatie in vijf jaar tijd. In het bedrijf met honderd vestigingen en een omzet van ruim 30 miljoen euro verdween echter het ondernemende karakter. De groei van het bedrijf ging ten koste van de creativiteit en innovatie. Grote bedrijven moeten volgens Sahar ruimte creëren voor ondernemerschap. Zeker nu de wereld zo snel verandert. Hoe? Dat hoor je in haar college! Let op: deze video is Engelstalig.
Over Sahar Hashemi
Sahar droeg in 2001 de dagelijkse leiding van Coffee Republic over. Sinds die tijd zet zij zich in om ondernemerschap te stimuleren. Zo schreef zij twee bestsellers over haar ervaringen als ondernemer en is ze betrokken bij nieuwe initiatieven. Zoals Change Please, een bedrijf dat daklozen opleidt tot barista om met hun eigen koffietrucks geld te verdienen. Sahar werd onderscheiden door de Britse koningin voor haar bijdrage aan de Britse economie en wordt genoemd in de top 10 ‘Original Thinkers’ van Groot-Brittannië.
Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.