Hoe activeer je de koopknop van je klant?
Er zijn allerlei manieren om je klanten te verleiden tot de aankoop van een product. De neurowetenschap ontdekt steeds meer hierover. Wist je dat displays met een gezicht erop de aandacht alleen maar afleiden van het product zelf? Ténzij je ervoor zorgt dat de afgebeelde persoon de richting van de producten opkijkt, want automatisch zal de klant deze blik volgen. Het zijn deze onbewuste gedragingen die je kunnen helpen grip te krijgen op het koopproces van je klant. Roeland Dietvorst helpt je alvast een beetje op weg!
Over Roeland Dietvorst
Roeland Dietvorst is na zijn studie biologische en cognitieve psychologie gepromoveerd op cognitieve wetenschappen. Hij onderzoekt onder andere hoe de mechanismen van het brein ons koopgedrag sturen. In de dagelijkse praktijk doet hij dit bij Alpha.One (waar Roeland medeoprichter van is): een adviesbureau dat inzichten en technieken uit de neurowetenschap toepast op vraagstukken van marketingcommunicatie. Last but not least: Roeland is professor bij zowel het Institute for Sales en Account Management en bij het European Institute for Brand Management.
Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.