Triggerfish gaat verder onder de naam Doop. De oprichter en aandeelhouder van Triggerfish, Sander van den Dries, is in het verkooptraject bijgestaan door het Corporate Finance-team van Baker Tilly.
Triggerfish! online activatiebureau is een creatief en award-winning internetbureau uit Zwolle. De onderneming helpt bedrijven (beter) te presteren met interactieve media. Triggerfish bestaat uit een team van 16 werknemers, ieder met een specialisme op het gebied van marketing, strategie, webdesign of technologie. Het activatiebureau bespeelt de 'hele breedte van de piano'. Triggerfish is gespecialiseerd in websites, campagnes en de ontwikkeling van tools. Met verschillende disciplines werkt de onderneming dagelijks aan uitdagende online vraagstukken voor de meest uiteenlopende klanten. De onderneming is in 12 jaar tijd gegroeid van een eenmanszaak naar een award-winning bedrijf met 16 werknemers en 3 locaties. In 2017 kreeg het bedrijf een plek in de top 50 beste, meest zichtbare én spraakmakende bureaus van Nederland.
“Na 12 jaar knallen met geweldige collega’s en klanten gaat Triggerfish verder onder Doop! Een geweldige kroon op ons harde werk! Met de overname van Triggerfish door Doop gaat ons succesverhaal door. Met meer slagkracht, meer expertise en meer energie als ooit tevoren!” – Sander van den Dries – oprichter Triggerfish.
Doop Creative Digital Heroes
Doop heeft 100% van de aandelen overgenomen in Triggerfish, passend in haar ambitie om als one-stop-company voor digitale oplossingen haar positie in het oosten van het land verder te versterken. Doop is net als Triggerfish ‘digital driven’, met de focus op een mix van branding, technologie en data. Doop is voortgekomen uit de fusie die afgelopen jaar heeft plaatsgevonden van de Enschedese bedrijven BERT en FiftyTwoDegreesNorth. Door de overname van Triggerfish telt de organisatie nu ruim 60 medewerkers.
‘‘Met de nieuwe vestiging in Zwolle en de hoofdvestiging in Enschede zitten we nu nog dichter bij onze opdrachtgevers en kunnen we ze nog beter van dienst zijn bij de uitdagingen die de snel veranderende digitale ontwikkelingen van ons vragen.’’ – Marcel Roorda – Managing Director Doop.
Sander van den Dries blijft verbonden aan de organisatie, waarbij hij zich weer volledig zal gaan focussen op creatief strategische vraagstukken voor klanten. Daan Gönning en Marcel Roorda nemen de dagelijkse leiding van Triggerfish over. Zie voor meer info: www.triggerfish.nl en www.wearedoop.com
Baker Tilly Corporate Finance
Gedurende het overnameproces is Triggerfish bijgestaan door Baker Tilly Corporate Finance. Alexander Niemeijer en Marcel Ploegsma hebben eigenaar Sander van den Dries begeleid in het overnameproces, van waardebepaling tot en met de onderhandelingen en effectuering van de transactie.
Hulp nodig?
Speelt voor uw bedrijf een soortgelijke vraag of overweegt u uw bedrijf te verkopen of een bedrijfsovername te doen? Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of dien een terugbelverzoek in.