De eerste indruk: over de werking en beïnvloeding van ons brein
We kennen allemaal het moment dat een sollicitant binnenloopt en je direct denkt ‘nee, dit wordt hem niet’. Het zijn onbewuste vooroordelen die bij zo’n eerste ontmoeting in een ‘split second’ de eerste indruk beïnvloeden. Mensen geloven nu eenmaal eerder wat ze zien, dan wat ze horen. Imagodeskundige Zabeth van Veen leert je tijdens haar ondernemerscollege hoe je die cruciale eerste seconden bij een eerste kennismaking doorkomt en zo een sterke eerste, tweede en derde ‘eerste indruk’ maakt.
Over Zabeth van Veen
Zabeth van Veen is specialist in personal branding en startte in 2005 haar eigen bedrijf ImagoMatch op. Als deskundige op het gebied van imago, personal branding en professionaliteit verstaat ze de kunst om na te denken over de performance van mensen en de (eerste) indruk die zij onbewust achterlaten. Haar advies is voor elke situatie toepasbaar; bij de eerste ontmoeting met schoonouders, een belangrijk sollicitatiegesprek of het aansturen van een team.
Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.