Skip to content
Gepubliceerd op: 26 februari 2019
Type publicatie Klantverhalen

Arjan Kuiper, CEO van Rotom, ging in 2014 op zoek naar een nieuwe adviespartner. De relatie met zijn toenmalige accountant was uitgebloeid. “Ik had behoefte aan een frisse start. Met een adviseur die écht investeert in de relatie met mij en snapt waar het bij Rotom om draait. Hier in Brabant gaan we informeel en open met elkaar om. Doorslaggevend in mijn keuze voor Maarten was dan ook de persoonlijke aandacht en dat hij meer doet dan de jaarrekeningcontrole.”

Als Arjan terugkijkt op de afgelopen vier jaar dat Baker Tilly en Rotom samenwerken, concludeert hij dat Maarten inderdaad veel meer heeft gebracht dan die jaarlijkse controle. Zo heeft Maarten input gegeven voor een strategisch plan voor Rotom, zijn er stappen gemaakt op IT-gebied en heeft Maarten de juiste collega’s ingeschakeld voor onder meer transfer pricing. “Gelukkig maar, want aan die theoretische en bureaucratische zaken heb ik een broertje dood”, lacht Arjan. “Het is ontzettend fijn dat Maarten mij daarin adviseert.”

Bouwen en vooruitkijken

Inmiddels heeft Rotom 15 vestigingen in 9 Europese landen. Arjan is een bouwer, voortdurend op zoek naar mogelijkheden om te groeien. “Groei realiseer je niet alleen door buitenlandse markten aan te boren, maar ook door in de breedte te ontwikkelen.” Zo werd er in 1993, toen Arjan bij het bedrijf kwam werken, alleen in gebruikte pallets gehandeld. Nu produceert Rotom een brede range aan ladingdragers, waaronder metaalboxen, rolcontainers en steekwagens. Bovendien zijn al deze producten zowel in de verkoop als in de verhuur bij Rotom verkrijgbaar en is de focus verschoven van productie naar dienstverlening. Arjan: “Wij ontzorgen onze klanten in hun hele logistieke proces; zij kunnen bij ons bijvoorbeeld ‘poolen’. Hiermee spelen we direct in op de behoefte van klanten om ladingdragers gezamenlijk te gebruiken, in plaats van eigen producten te kopen.”

Foto van Arjan Kuiper

Goede match

Nieuwe marktontwikkelingen leveren nieuwe kansen op, dat is dus de insteek van Rotom. Die visie leverde Rotom al drie keer de FD Gazelle op voor sterke, snelgroeiende bedrijven. “En in de markt zijn geen restricties om door te groeien, daarom willen we binnen vijf jaar verdubbeld zijn in omvang.” Ook Maarten is iemand die breder kijkt, overal kansen ziet en vanuit oplossingen denkt. Maarten: “Natuurlijk heb ik als accountant te maken met allerlei regels rondom onafhankelijkheid en kwaliteit. Maar ik kijk altijd verder. Ik werk heel graag met een visionair als Arjan, die de handen uit de mouwen steekt. De match tussen Arjan en mij is zo goed omdat we op dezelfde manier werken, denk ik.” Arjan beaamt: “Als ik een probleem heb, dan bel ik Maarten. Maar we zien elkaar nou ook weer niet vaker dan nodig, hoor.”

Partnership

Die uitspraak is typerend voor de verstandhouding tussen Arjan en Maarten. “We ontmoeten elkaar een paar keer per jaar, maar pakken het hele jaar door gemakkelijk de telefoon. Ook als dat om zeven uur in de avond is”, vertelt Maarten. “Er is een vertrouwelijke band. Maar ik hoef bij Arjan echt niet elke twee maanden verplicht op de stoep te staan als er geen aanleiding is. Dan komt het niet goed met ons. Echt partnership en in vertrouwen en openheid samen opgaan, dát is hoe onze relatie zich kenmerkt.”

We kozen voor Baker Tilly omdat de relatie met onze vorige adviespartner uitgebloeid was. Maarten denkt mee en bouwt vanuit zijn eigen rol mee aan een gezonde en toekomstbestendige onderneming.

Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.

De laatste wetgeving en tips voor uw industrie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief