Training sollicitatiegesprekken voeren
De kandidaat met de juiste kwaliteiten en competenties aantrekken is van cruciaal belang. Het is belangrijk om vooraf te bepalen welke kwaliteiten een kandidaat nodig heeft. Over welke competenties moet hij/zij beschikken om te excelleren in een bepaalde functie binnen uw organisatie? Vaak worden er twee sollicitatiegesprekken gevoerd en zijn er dus maar twee momenten waarop u kunt bepalen of de kandidaat over de juiste kwaliteiten en competenties beschikt. Het voeren van een gestructureerd selectiegesprek is hierbij een belangrijk hulpmiddel. Tijdens deze training oefent u uw gespreksvaardigheden om een effectief en gestructureerd sollicitatiegesprek te voeren.
Opzet training
Deze inhouse-training heeft een interactief karakter waarbij veel ruimte is om uw eigen praktijkcasus in te brengen. De opbouw en uw eigen rol tijdens het sollicitatiegesprek worden toegelicht en u leert het gedrag van de kandidaat te objectiveren. De STAR-methodiek wordt uitgelegd en behandeld. De kern van de STAR-methode is dat gedrag uit het recente verleden de beste voorspeller is van toekomstig gedrag. Op basis van deze methode leert u met behulp van rollenspellen een gestructureerd sollicitatiegesprek voeren. De groepsgrootte van de training is maximaal 8 deelnemers.
Na deze training
Weet u hoe u een gestructureerd sollicitatiegesprek kunt voeren.
Bent u bekend met de STAR methodiek.
Bent u beter in staat de kwaliteiten en competenties van kandidaten in een gesprek te achterhalen om de juiste kandidaat te selecteren.
Doelgroep training
HR-adviseurs
Meer informatie
Heeft u interesse om deze training binnen uw organisatie aan te bieden? Neem dan contact op met Esther Koeman. Zij maakt graag een offerte voor u.
Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.