Training beoordelingsgesprekken
In de training gaan we in op alle aspecten van een beoordelingsgesprek. Van de voorbereiding, de opbouw van het gesprek en het geven van positieve feedback tot aan het bespreekbaar maken van verbeterpunten, het maken van afspraken en het stellen van ambitieuze doelen samen met de medewerker. Tevens bespreken we de kern van motiverende gespreksvoering en oefenen we de omgang met weerstand.
Ten slotte gaan we in op de (wijze van) dossieropbouw en het doel daarvan. Wat dient u ten minste vast te leggen? Welke afspraken dienen helder te worden gecommuniceerd? Welke stappen dient u ten minste te zetten, alvorens een eventuele ontslagprocedure in een dergelijke situatie succesvol zou kunnen zijn?
Opzet training
Deze training duurt één dag (09.00 – 17.00 uur). De training is praktisch opgezet en bestaat uit een combinatie van theorie en oefening. Bij de oefeningen krijgt u praktische handvatten en feedback op uzelf. Het verbeteren van uw beoordelingsgesprekken begint namelijk bij het zelf leren feedback ontvangen en integreren in de praktijk. Met een groepsgrootte van maximaal 8 deelnemers is er voldoende ruimte voor interactie en leren van elkaar.
Na deze training
Voelt u zich zekerder in het voeren van de beoordelingsgesprekken.
Bereikt u meer resultaat met uw team doordat u goede afspraken maakt en deze afspraken ook gaat monitoren.
Doelgroep training
Leidinggevenden die beoordelings- en/of functioneringsgesprekken voeren.
Over de docenten
De training wordt verzorgd door drs. Esther Koeman en mr. Nienke Lemmink. Esther is HR-consultant en Nienke is arbeidsrechtjurist.
Dit bericht is meer dan zes maanden geleden gepubliceerd. Omdat wet- en regelgeving continu in beweging is, raden wij u aan met uw Baker Tilly adviseur te bespreken of de informatie in dit bericht actueel is en gevolgen heeft (of mogelijkheden biedt) voor uw situatie. Uw adviseur praat u graag bij over de laatste stand van zaken.